Återbetalnings- och returpolicy

Att skicka ostar kan vara lite krångligt. Det är ju en färskvara och vi skickar beställningen tillsammans med ispåsar. Vi skickar beställningar måndagar-onsdagar så de inte blir liggande över helgen på någon postsorteringsstation.

Ångerrätt:

Enligt konsumentköplagen har man ångerrätt vid distansköp. Färskvaror är dock undantagna från ångerrätten. Om du ångrar ditt köp innan vi har hunnit skicka det så är det självklart inga problem då kontaktar du oss bara via mail info@bjorkenasost.se eller på SMS eller telefon 0703821870 så annullerar vi ordern. Vi skickar ett SMS när vi skickat iväg din order så du vet att den är på väg.

Fel på produkten

Om du skulle få en produkt som du inte är nöjd med så kontaktar du oss på info@bjorkenasost.se eller 0703821870 och berättar vad som är fel. Vi återbetalar såklart dina kostnader

Det kan handla t.ex. om att produkten blivit skadad under transporten eller inte kommit fram, om kylan inte varit tillräcklig och osten blivit dålig, om bäst före datumet gått ut eller om utlovad vikt inte hållits eller om du fått fel produkt.

Smakgarranti

Vår ambition är att göra Sveriges godaste ost! Vi arbetar hantverksmässigt och varje ost är unik. Det kan ibland hända att någonting gått snett, en ost kanske har blivit för dåligt eller för mycket saltad, syrakulturen kanske inte har jobbat som den ska och osten blir tråkig. Chilin kanske tagit över och blivit för intensiv. Om du inte är nöjd med smaken så kontaktar du oss på 0703821870 eller info@bjorkenasost.se så återbetalar vi dina kostnader. Detta gäller inte handhavandefel, om du t.ex. bränner vid osten eller kryddar den hysteriskt mycket med lakritspulver eller något annat, då kan vi ju inte stå för smaken… så gör helst inte det.

Om vi av någon anledning inte skulle komma överens, så kan du behöva skicka tillbaks ostarna till oss så vi får kolla på dem. Vår adress i såfall är Björkenäs Mathantverk, Björkenäs 1, 57172 Ormaryd och vi står för fraktkostnaden med postens blå påse.

Återbetalningspolicy

Vi återbetalar dina kostnader så fort det är möjligt. Har du betalat genom klarna går det att avbryta ordern och har ordern gått igenom kan vi swisha eller göra banköverföring. Från vår sida gör vi återbetalningen direkt men beroende på återbetalningssätt kan det ta några dagar och max en vecka.

Vi skulle inte klara oss länge utan 100% nöjda kunder så vår ambition är att vara krångelfria och generösa om någonting skulle gå snett. Att sälja ost på nätet är nytt för oss så vi tar därför fullt ansvar för om någonting skulle krångla. Tveka inte att höra av er om ni har några frågor.

info@bjorkenasost.se 0703821870 (Alexander) eller 0702784476 (Emelie)

Björkenäs Mathantverk är en Enskild firma, Vår företagsadress är Björkenäs 1 57172 Ormaryd